Första träningsdagen i Tyskland

Hej på er!
 
Vi är framme i Tyskland och jag trivs super! Börjar nästan undra varför man bor i Sverige när man kan bo här... ;) Resan igår gick bra även fast det kändes väldigt långt. Autobahn (stora motorvägen i Tyskland) var avstängd på ett ställe så vi fick åka en omväg på småvägar så det gjorde att resan blev lite längre än vad vi tänkt. Det var ju kul att se den tyska landsbyggden men det hade varit skönare om hästarna hade sluppit åka längre än nödvändigt. Hästarna var i alla fall pigga och glada när vi kom fram och det är ju huvudsaken.
 
Vi står på en jättefin anläggning och här kommer vi stå fram till på tisdag när vi åker vidare till tävlingsplatsen. Sen är det vet-check på onsdag och första starten är på torsdag. Anledningen till att vi åkte så tidigt är att vi åker tillsammans med Mads och han vill passa på att träna för Patrik några dagar innan tävlingen så då följde vi med ner till Tyskland och har några träningsdagar för Mads här. Känns som ett jättebra upplägg tycker jag!
 
Idag har jag ridit första träningen för Mads och Sillen känns super! Ibörjan var han väldigt het och det kändes som att jag fick sitta och tjuvhålla lite för att han inte skulle springa ifrån mig men när jag fick honom att vänta kändes han magisk. Jag får verkligen superbra hjälp av Mads och det känns verkligen som en stor trygghet att ha honom med sig här. Han är verklign noggrann och lämnar inget åt slumpen. Det som jag är allra mest nöjd med idag är galoppiruetterna, dem var verkligen superbra idag och det känns så kul att träningen har givit resultat. Hoppas att vi kan få till dem såhär bra på banan!
 
Här kommer några bilder!
 
Sillen på promenad igår när vi kom fram
 
Mysigt när hästarna kan titta ut från boxarna
 
Tidigt igår morse när vi lämnade Sverige och körde över Öresundsbron till Danmark
Lovar att uppdatera mer under veckan! Ha det bra så länge!
 
Kram Julia
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: