Spännande nyhet

Hej på er!
Hoppas att allt är bra med er! Jag har fullt upp med att plugga till tentan på fredag och jag måste erkänna att den kurs som vi tentar på fredag inte är min favorit. Jättemycket histologi vilket jag inte tycker är jättekul men det är bara att kämpa på, man kan ju inte alltid göra det man tycker är allra roligast. 

Något som gör det lite lättare att plugga är dock en väldigt rolig sak som blev klart idag. Nästa torsdag och fredag kommer jag var på Stav hästklink och gå med Izabella Granswed som jobbar som hästveterinär där. För er som inte vet vem Izabella är så kan jag berätta att hon blev färdig veterinär för två år sedan och har sedan dess jobbat på Stav som hästveterinär. Jag har dock följt henne sedan hon var student eftersom hon under studieåren hade bloggen "veterinärstudenterna" på hippson. Nu bloggar hon forfarande på hippson men nu heter bloggen istället "veterinärbloggen". Hon har varit en stor förebild för mig länge och jag är verkligen glad att jag ska få lära mig mer av henne. Jag kommer förhoppningsvis vara där en del under våren. Egentligen har man ju ingen praktik förrens i fyran men jag har bestämt mig för att ta saken i egna händer och prioritera bort vissa dagar i skola och istället få praktisk erfarenhet, jag tror att det lönar sig i längden. 


Hade ingen passande bild till inlägget men en bild på Sillen är väl aldrig fel;) han fick gå ett lite lugnar joggingpass idag eftersom han har gått ganska ordentligt i tre dagar. Han kändes inte det minsta trött utan väldigt pigg och glad. Supernöjd med honom idag också helt enkelt! 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: