Programridning för Gustaf Svalling

Hej på er!
Igår var jag och Sillen på Segersta för att rida igenom Int I för Gustaf Svalling. Jeanna var där och hjälpte mig på framridningen och vi la upp det som vi brukar göra inför en tävling. Vi börjar med att jogga honom i en låg form och plockar sedan successivt upp honom i en högre form samtidigt som vi sätter mer tryck i honom. Vi börar sedan med att rida linjer ur travprogrammet och därefter linjer ur galopprogrammet. Precis innan jag ska gå in på banan brukar jag trava runt och hitta en bra känsla och känna att jag har Sillen med mig.
 
Igår när jag red fram kändes Sillen väldigt fin i traven och kanske lite väl het i galoppen. Stundtals kändes han jättefin även i galoppen men han tyckte nog att det var väldigt kul att komma ut och visa upp sig efter vinterträningen så ibland blev han lite svår att kontrollera i galoppen.
 
Vi tappade väl lite av känslan vi hade på framridningen när vi red programmet men vi fick ändå 65,7% i Int I trots att Sillen busade bort båda serierna där han blev lite överladdad och bytte före mina hjälper. Öppnorna på medelinjen kändes också lite vingliga men det var nog ändå inte helt katastrofala ;) Vi hade även några 8:or och sen var det en hel del 7:or. Jag är glad att jag fick 7 och 6,5 på piruetterna för det brukar ju kunna vara lite av vår svaga punk annars.
 
Emma var snäll och filmade tills minnet på min mobil tog slut så här får ni iaf se första delen av programmet, hoppas att ni gillar det!
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: