En bättre lördag

Hej på er! 
Hoppas att ni har en härlig helg och njuter av det fina vintervädret. Jag har som ni vet skrivit två tentor i veckan så det har varit en riktig pluggvecka för min del. Därför känns det väldigt skönt med en helt ledig helg utan några måsten.

Imorse unnade jag mig en ordentlig sovmorgon vilket verkligen kändes välbehövligt. Efter det åkte jag till stallet och red Sillen. Han har i princip vilat i två dagar, i torsdags promenerade jag med honom och igår skrittade vi ut, så han var väldigt pigg idag. I början kunde jag inte riktigt ta tillvara på energin utan Sillen använde den mest till att busa men efter en stund blev det mycket bättre. 

Eftersom han var så pigg och mer eller mindre ignorerade när jag försökte få honom att vänta på mig så blev det ett pass med väldigt mycket övergångar och tempoväxlingar. Han blev mer och mer uppmärksam på mig och efter ett ta blev han riktigt fin så jag avslutade passet med en väldigt bra känsla. 

Efter stallet åkte jag hem till Värmdö och nu har jag precis tagit ett varmt bad vilket var väldigt skönt efter en kall dag i stallet. Nu ska vi laga en riktigt god trerättersmiddag, en väldigt bra lördag helt enkelt! 


Här är en bild från igår när jag, Johanna och Hanna skrittade hästarna i snön på ängen. Kallt men väldigt vackert! 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: