En hästig vecka

Hej på er! 
Hoppas att allt är bra med er. Jag har haft en jättebra vecka så med mig är det i alla fall toppen! Jag vet inte om det är vårkänslor men jag känner mig så himla glad just nu så jag försöker passa på att njuta av den känslan! 

Jag har haft det ganska lugnt i skolan så jag har hunnit rida lite extra vilket har varit jättekul. Sillen har haft en lite lugnare vecka, jag har lagt lika mycket tid på honom som vanligt men jag har ridit lite lugnare pass utan fokus på samling och tävlingsform. Istället har jag ridit honom i en lite lägre form och bara ridit väldigt lösgörande. Han har känts väldigt mjuk och fin så nu är han nog redo för lite hårdare träning igen. Jeanna ska faktiskt rida Sillen några dagar nästa vecka, vi har lite spännande planer på gång men mer om det senare!

Idag skrittade vi av ute i solen!

Förutom Sillen har jag även ridit lite andra hästar. Donna och jag har tränat på ordentligt och hon har varit jättefin. Sen har jag ridit Zeus några gånger och i onsdags var jag även på Fågelbro och red Weine. Weine är verkligen ingen lätt häst men det är verkligen kul att rida en så utbildad häst och jag testa lite piaff och passage och det var jättekul att få göra det på en häst som verkligen är säker på det. 

Nöjd och glad Weine!

Nu ska jag ta och åka till stallet rida Sillen och Donna. Sillen ska gå ett lösgörande pass idag också och med Donna ska jag rida lite programdelar. 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: