Att rida olika hästar

Nu i helgen när Sillen har tagit det lugnt har jag passat på att rida några andra hästar. Man lär sig verkligen så mycket av att rida olika hästar så jag försöker verkligen ta varje chans jag får att rida olika hästar. När jag jobbade hos Jeanna fick jag ju rida en hel del på hennes hästar men nu har jag ju egentligen bara Sillen så när jag får chansen att rida någon mer häst tar jag den direkt.
 
I fredags när jag var på Värmdö red jag Weine. Weine är min syster Evelinas häst och vi har ganska nyligen köpt honom från Segersta. Han är en riktigt läromästare då han innan vi köpte honom har varit Mads Grand Prix häst. I fredags var var första gången jag red honom och det var hur kul som helst. Han är ganska olik Sillen så det var inte helt lätt men väldigt roligt och lärorikt!
 
Igår red jag Smash Hit åt Gabbi. Smash som han kallas var hästen jag lärde mig att byta galopp på för flera år sedan men nu var det länge sedan jag red honom. Han kändes i alla fall väldigt fin och det var väldigt kul att rida honom också.

Jag och Weine


Weine innan passet 
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: