Träning för Jeanna 29 juli

Igår efter jobbet styrde jag lastbilen mot Segersta för att träna för Jeanna. Alla på jobbet undrar hur jag orkar åka så långt för att träna efter en hel dag på jobbet men jag kan säga att det inte är det minsta jobbigt. Visst det är en bit att åka och det blir en sen kväll men det är så kul att få träna med min fina häst så det ger så mycket mer energi än vad det tar! 

Evelina följde med mig som sällskap och tanken var även att hon skulle fota men tyvärr insåg vi att vi hade glömt batteriet till kameran hemma så det blev tyvärr inga bilder. 

Tillbaka till träningen. Vi jobbade mest med galoppen där vi fokuserade mycket på rakriktigt och red saxen ut Int I och gjorde även några piruetter som dem ligger i Int I. Det var faktiskt första gången vi red saxen ur Int I och jag tycker att det fick över förväntan även om det såklart ska bli ännu mycket bättre! Hela tiden i galoppen försökte vi även få Sillen att verkligen vänta och gå i ett lugnt tempo men samtidigt vara aktiv och kvick i bakbenen. 

Det blev ett ganska tufft galopparbete så det blev bara ett kort travarvete. Vi började med att trampa honom lite och sen tog vi lite passage och sedan lite trav. Sillen kändes väldig fin i traven, lite het men det var förmodligen för att han var lite trött. Vi red några travslutor vilket gick jättebra så vi travade av honom ganska snart!

Jag är jättenöjd med Sillen, han är så fantastisk att rida!!!

Här ser ni programmet, förhoppningsvis debuterar vi om en månad!

Sillen laddar i lastbilen


Vacker himmel på vägen hem





Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: