Fredag den trettonde

Ja igår var det fredag den 13:e och jag måste tyvärr säga att jag inte riktigt hade turen på min sida. Tanken var att jag skulle åka och sko Sillen men jag kom inte så långt innan jag insåg att däcken på transporten hade låst sig... Så jag och Sillen stod där vid vägkanten och kom ingenstans. Vi hade i alla fall lite tur i oturen för min pappa var på Herfsta för att hämta hem min syster och hennes två ponnysar så han kom för att försöka hjälpa mig att få däcken att rulla igen. Tyvärr hade vi ingen större framgång så vi fick lasta av Sillen mitt på vägen och lasta på honom på lastbilen istället. Då var vi redan så sena till hovslagaren så jag fick köra tillbaka honom till Herfsta medan min pappa fick ta loss däcken som låst sig på transporten och sen köra den till en verkstad i Enköping där den nu står för lagning. 

Det hela slutade sedan med att pappa och Evelina fick ta med sig Sillen hem och så blir han skodd idag istället och sen kommer pappa och lämnar honom i kväll och tar då med sig Evelinas ena ponny hem. Mycket strul helt enkelt men jag är verkligen glad att det gick att lösa. Jag är verkligen glad att min föräldrar är så snälla och ställer upp och hjälper mig så mycket och även min hovslagare Patrik ställer verkligen upp och skor Sillen idag när han egentligen skulle vara ledig! 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: