Svar på kommentar

Vad menar du med att "vi valde att hjälpa honom lite i höger bak"?
 

Okej jag ska försöka svara på denna fråga som jag fick gällande förra inlägget. Jag har valt att kolla Sillen hos veterinär regelbundet för att minska risken för skador. Han tränas mycket och därför vill jag att en veterinär kollar igenom honom ibland för att se att han verkligen är fräsch och om det är något som inte är helt hundra kan man förhoppningsvis upptäcka det i ett tidigt skede och därmed slippa större och allvarligare skador. När John titta på Sillen nu tyckte han att han såg superfräsch ut men när han kände igenom honom kände han en lite spänning vid ett muskelfäste vid högra skinkan. Det är ingen stor sak men om man ändå hittar det är det ju bra att han kan få lite hjälp så att spänningen släpper.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Mia

Sprutade han med något speciellt ? Alltid intressant och veta...

2014-06-30 @ 13:58:40
Postat av: Stina

Jag fick ju inte riktigt svar på vad jag frågade om;). Men jag antar att C blev sprutad med något.

Jag tycker bara det låter konstigt att beskriva sin häst som superfräsch och samtidigt spruta, men det kanske bara är jag?

Jag har inget emot att behandla hästar som behöver, men då skulle jag inte säga att de är superfräscha.

Svar: Jag tror du missförstod hur jag menade, Sillen är superfräsch men den hjälp han fick kan man se som ett sätt att förebygga en skada i framtiden.
Julia Söderström

2014-07-01 @ 17:30:21
Postat av: Jossan

Det kallas friskvård, man tar tag i saken i tid och förminskar på så vis risken för en framtida skada. Sjukvård är sämre, då har skadan redan skett. Men det slipper man förhoppningsvis om man gör som Julia och låter veterinären gå igenom hästen titt som tätt! Lycka till i Falsterbo!

Svar: Ja precis så tänker jag, väldigt bra förklarar! Jag ska göra mitt bästa i Falsterbo! :)
Julia Söderström

2014-07-05 @ 22:05:18

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: