Tre skor

Dagens ridpass blev lite kortare än vad jag hade tänkt mig, Sille lyckades nämligen trampa av sig en sko trots att han har boots när jag rider. Jag han iaf rida ganska mycket galopp där jag jobbade med att han skulle komma ihop och vara kvick i bakbenen, det blev alltså en hel del tempoväxlingar. Jag tycker att det stundtals kändes väldigt bra men ibland blev han lite stark. Jag han även med att göra några byten, vilket fungerade bra. Nu gör han för det mesta rena byten så nu måste jag verkligen tänka på att ha en bra galopp innan och att han inte för ge sig i väg efter bytet. Inte helt lätt men det ska gå! Sen hörde jag plötsligt ett konstigt ljud och när jag stannade och tittade märkte vi att ena framskon satt väldigt löst. Vi fick låna en tång i stallet så att vi kunde dra bort den. Eftersom det är så halt ute nu så fick Sillen stå inne så att han inte ska halka och fläka sig. Som tur är kommer hovslagaren imorgon.
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: