Jeanna träning 29 augusti

Igår kväll var vi på Segersta och tränade flr Jeanna. Jag red fram honom på utebanan samtidigt som Frida tränade Oki för Jeanna. Han kändes väldigt taggad, lite som att sitta på en tickande bomb. ;) I början av galoppen slängde han sig på samma sätt som han gjorde när jag ramlade av på provridningen men den här gången satt jag i alla fall kvar utan problem. När lektionen började gick vi in i ridhuset eftersom det började bli mörkt och vi började men att jobba med halvhalter i traven så han verkligen skulle ha fokus på mig. Vi fortsatte sedan med lite tempoväxlingar, några skänkelvikningar och några öppnor. Efter det tog vi galoppen, där jobbade vi också med tempoväxlingar och gjorde även mycket övergångar, både mellan skritt och galopp och trav och galopp. Efter galoppen tog vi lite till trav där vi gjorde lite mer tempoväxlingar.
 
Jag är väldigt väldigt nöjd med passet! Han hade ett härligt tryck och jag tycker att galoppen var det allra bästa, där kändes han otroligt lydig och fin i handen. Även traven kändes väldigt bra. Det jag framförallt ska tänka på till nästa gång är att ställe lite mindre till höger och lite mer till vänster.

Jättenöjd med träningen!
 
Här är en bild som mamma fotade när jag travade fram, fler bilder kommer imorgon!


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: