Träningshelg för Stigis

Sådär, då var jag hemma igen efter en på alla sätt gym helg på Wiad. Hästarna har verkligen gått som klockor och ja allt har verkligen varit super. Tänkte skriva lite om varje pass på båda hästarna:)

Gandalf:

Dag 1:
Verkligen hur fin som helst! Han gjorde allt jag bad honom om och var verkligen superfin. Stigis var verkligen imponerad över hur bra han gick och att han verkligen jobbade över ryggen. I galoppen red vi en hel del tempoväxlingar, förvänd och en del skrittbyten. I traven låg fokus på skolorna. Det var ett väldigt jämt pass idag och båda jag och Stigis var verkligen nöjda med honom.

Dag 2:
Även detta pass var riktigt bra. Dock var det lite annorlunda jämför med dagen innan. Vissa stunder gick han ännu bättre, samtidigt lyckades vi inte med allt på samma sätt som igår men jag skulle ändå säga att jag är ännu mer nöjd med detta pass eftersom vi verkligen var i "gränslandet" och jobbade. Gandlaf blir ju lite så att när han känner att han inte orkar mer lägger han av så jag tror att anledningen till att han stannade ibland var för att han helt enkelt blev trött och fick mjölksyra. Men som sagt till allra största del av passet gick han som en gud och var hur fin som helst! Vi jobbade med samma saker som igår.

Dag 3:
Fin idag med, man märkte dock att han var ganska trött efter två dagar med tuff träning, men han försökte verkligen och kämpade på riktigt bra. Dagarna innan har vi ridit honom lite mer uppe eftersom att han redan från början har gått så bra över ryggen. Idag jobbad vi mer med att få honom riktigt avspänd och han fick gå i en lite djupare form. Nöjd även idag!

Okidoki:

Dag 1:
Vi jobbade mycket med att verkligen få honom i ramen, ingen bog eller något bakben ut eller liknande. Från början kändes det okej men inte super, hade inte riktig koll på yttersidan men efter ett tag blev det mycket bättre. Vi jobbad med detta hela passet i alla gångarter. I traven blev det även lite skänkelvikningar och så jobbad vi hela tiden med att få upp honom lite i formen. I galoppen låg fokus på samling och vi red även en del förvänd.

Dag2:
Vi jobbade vidare på samma saker som dagen innan. Mycket bättre från början och slutade även bättre. Ett extra pluss för galoppen som verkligen blev mycket bättre jämfört med vad den varit förut. Jättenöjd!

Dag3:
Idag var han verkligen super! Han var verkligen inom ramen redan från början. Vi red först lite långa skänkelvikningar vilket gick super. Sen tog vi galoppen, han var verkligen riktigt härlig! Jobbade med att få tillbaks den ytterligare, vilket gick kanon. Red även en del förvänd. Avslutade med lite trav och red lite öppnor, även det gick super. Idag var nog blad de bästa gångerna jag har ridit Oki! :D

 

En annan rolig sak var att jag igår fick testa att rida lite på Stigis fina hästar Bossen och Anton. Det var verkligen hur kul som helst, det är ju verkligen riktigt fina hästar så det var kul att jag fick testa lite;)

 




Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: