Siggesta Div 1

I går var det dax för första omgången i allsvenskan div 1 hemma på Siggesta. Det gick väl både bra och dåligt om man säger så;)

I vårt lag rider följande:

Josefine Gusafson på King of Lord
Frida Söderström på Almiro
Paulina Harsem på Gräns Tiffany
Julia Söderström på Gandalf

I förklassen som var en LA:1 gick det väl lite blandat för laget. Jag och Paulina grät och Frida och Jossan blev palcerade. Frida fck 67&% och blev två och Jossan fick 70% och vann! :D Jag var däremot inte alls nöjd med ritten. Jag blev spänd och red alldeles för lite med benen, vilket gjorde att även Gandalf blev spänd. Vi fick väldigt många missar, flera galopp inslag i travprogrammet och ena galoppen fick vi ett avbrott och ett byte i. Det ända som var positivt med denna ritt var att Gandalf inte gjorde något istadigt. Missarn som hände kändes verkligen som ryttar missar. Vi fick iaf 57 %

I lagklassen som var LA lagtävlansprogram gick det betydligt bättre för mig! Det var första gången på väldigt länge som jag kunde rida honom inne på banan. Allt flöt på och Gandalf gjorde verkligen inget dumt. Dock råkade jag glömma benen lite i båda galoppserpentinerna vilket gjorde att han bytte, det drog ner poängen en del eftersom det är dubbel koffecient. Men men det spelar ingen roll jag är iaf nöjd! :D Det blev 56% med missarna och domaren låg desutom ganska lågt. Det gock bra för det andra i laget också, Paulina kände sig nöjd och red på 59%, Frida var också nöjd och red på 64%, vilket gav en andra placering individuellt. Jossan hade någon miss men förövrigt var det jättefint, hon fick 66 % och kom trea. :) Laget slutade som trea, vilket jag tycker var väldigt bra! :D




Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: