Höst med förändringar

Hej på er!

Hösten är här och tredje året på veterinärutbildningen är igång! Jag har haft en fantastisk sommar hemma på Värmdö och nu är jag så taggad på hösten, känns som att den har mycket kul att bjuda på! Jag känner mig så peppad på att utvecklas och bli bättre, både när det gäller ridningen och utbildningen. Min motivation är verkligen på topp och jag älskar den känslan!

En stor förändring för min del inför den här hösten är att jag har bytt stall. Förra året stod jag som ni vet på Herfsta och där har jag trivts jättebra men i och med att det är så långt att åka varje dag bestämde jag mig för att flytta till ett stall lite närmare Uppsala. Nu bor Sillen och Zsa Zsa istället på Stall Hagelsten i Knivsta och både jag och hästarna trivs jättebra. Alla har varit väldigt välkomnande så även fast jag bara har stått där i en vecka så känner jag mig redan som hemma.

Sillen har tyvärr trampat på min mobil idag och tyvärr överlevde den inte det och alla mina bilder är därför borta, så för att inlägget inte ska bli helt bildlöst tar jag några bilder från min instagram. Här är en bild på Sillen och Zsa Zsa på väg från Fågelbro till Hagelstena. Dem har verkligen blivit riktiga polare och åker så himla bra tillsammans. När man flyttar inser man även hur mycket saker man har, vi körde hästarna tillsammans i mitt slä och hela Izabellas släp var fullt med mina saker, tror inte att jag behöver köpa nya lindor och schabrak på ett tag om man säger så;)

 

En annan nyhet är att jag har testat att träna för Mads. Jag och Sillen har ju alltid tränat för Jeanna och hon kan oss utan och innan och därför kände jag att det var dags att få några nya ögon på oss. Jag har absolut inte tänk sluta träna för Jeanna men jag tycker att det känns som att Mads och Jeanna kan komplimentera varandra väldigt bra och jag tror att det kommer bli toppen! Jag har fått lite nya verktyg att jobba med och det vi fokuserar mest på är att få Sillen riktigt självbärig och att han ska kunna samla sig för benen och sätet och istället för handen.

Här är en bild från i trosdags kväll när jag och Sillen var på Segersta och tränade, Sillen var superfin!

 

 
Min lilla Chicory har minst sagt tagit ett stort steg i livet. Han har lämnat tryggheten i Örebro där han bott hela sitt liv och bor nu i Arboga hos Izabellas föräldrar. Han var så duktigt när vi hämtade honom, stod snällt i lastbilen och han verkar så cool och självsäker. Hon som tar hand om honom nu heter Lillan och hon säger att han är jättemysig och att hon gillar honom jättemycket så det känns toppen. Jag längtar till han ska börja ridas, hoppas och tror att han kommer bli en rikigt stjärna!
 
 
Så glad för sammarbetet med bästa uppfödaren Ylva som föder upp så fina hästar!
 
Tänkte avsluta med att visa en film från förra helgen när vi var i Kimstad och tävlade. Vi red två St George och jag är jättenöjd med Sillen. Det finns fortfarnade mycket att jobba på men vi är verkligen på rätt väg och så länge man är det kan tycker jag att man ska vara nöjd! Titta gärna på filmerna och se vad ni tycker!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha det bra allihopa så hörs vi snart igen!
 
Kram Julia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för underlag på Hagelstena? Vilket underlag är ditt favorit och hur tänker du kring underlag?

2016-09-04 @ 23:32:23

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: