Darmstadt 2016

Hej på er!

Jag vet att jag lovade att blogga under resan och jag kan lova er att jag har försökt men tyvärr har det varit så dåligt internet att det faktiskt inte har gått. Nu sitter jag dock på flygplatsen i Frankfurt och väntar på planet hem till Sverige. Mamma, pappa och Evelina kör hem hästarna men jag måste verkligen tillbaka till skolan så därför blev det flyg för mig.

Min vecka i Tyskland har i alla fall varit fantastisk. Jag har sett så många fina hästar, så duktiga ryttare och jag har verkligen lärt mig massor. Jag åker helt klart hem till Sverige full med inspiration och jag är så taggad på att träna vidare!

Sillen har varit fantastiskt duktig under denna resa. Han har varit full av energi och det känns som att han har tyckt att det har varit lika roligt som jag tycker. Det känns verkligen som att vi med hjälp av Mads har har blivit så mycket mer samspelta och det är en så fantastisk känsla att rida honom. På banan har det varit lite missar, speciellt första dagen då vi verkligen totalmissade ena galoppiruetten och hade några andra stora missar. Andra dagen när vi red Int I var det inte lika stora missar som första dagen men ändå lite småmissar här och där. Vi fick 63% både i PSG och Int I, kanske inte jättehög procent men i och med att vi har haft en del missar så tycker jag inte att det är så dåligt. I stället för att gräma mig över missarna väljer jag att fokusera på känslan däremellan för den är verkligen magisk och jag vet att när vi blir ännu mer samspelta kommer missarna försvinna och då kommer vi kunna rida på riktigt höga procent.

Jag tänkte visa er lite bilder från vecka och sen när jag kommer hem kommer ni även få se filmer från ritterna!

 
Fixar Sillen innan träning i stallet där vi tränade några dagar innan vi åkte till tävlingsplatsen.
 
Skrittar fram ute innan träning, så himla fin miljö!
 
Tränar på att behålla kvickheten i den samlade galoppen
 
Bästa att rida ordentligt när man har Mads vakande öga på sig
 
Morgonträning på tävlingsbanan, här i en öppna
 
Får så bra hjälp av Mads, så himla bra tränare!
 
Jag och Sillen innan Vet-check
 
Framriding första dagen, Sillen var så himla het men samtidigt så fin!
 
På banan första dagen
 
Bananan andra dagen
 
Man måste få mycket beröm när man är så duktig som Sillen;)
 
Vi var även på fölauktion, jättekul att se hur det går till och så fina föl!
 
Några bilder från tävlingsplatsen
 
Helt klart ett minne för livet!
 
Promenad med Sillen på tävlingsplatsen
 
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: