Fina Zsa Zsa ska säljas

Hej på er!

Jag är mitt inne i farmakologikursen, en kurs men väldigt mycket detaljer och som av många studenter anses som en av de svåraste kurserna på veterinärutbildningen. Det gäller helt enkelt att försöka vara i skolan så mycket som möjligt och verkligen hänga med på föreläsningarna. Förra veckan hade vi första deltentan som omfattade allmän farmakologi, toxikologi, läkemedelsberäkning och receptskrivning. Det var en hel del att försöka lära sig och jag kände mig verkligen stressad inför den tentan men nu är det gjort och det är bara att vänta tills resultatet kommer och hoppas på det bästa helt enkelt. Nu efter förra veckans tenta har vi gått vidare till den speciella farmakologin och går då igenom hur specifika läkemedel fungerar och hur och när de används osv. Det är en jätterolig kurs och det är verkligen kul att lära sig men det är som sagt väldigt mycket att plugga men jag ska inte klaga. En föreläsare visade oss denna film som avslutning på sin föreläsning tidigare i veckan och jag tycker att den sammanfattar ganska bra hur man känner sig såhär halvvägs genom denna kurs, ni måste kolla på hela för slutet är det bästa ;)

Så nu är jag med andra ord helt inne på att bli kirurg, så om era hästar behöver opereras i framtiden så lovar jag att fixa det! ;)

Även fast det är mycket i skolan så prioriterar jag såklart inte bort hästarna. Både Sillen och Zsa Zsa tränar på och dessutom har lilla Chicory som nu har blivit så stor som 2,5 år fått åka till Segerstas unghästgård för att bli inriden. Han sköter sig tydligen superbra och igår satt dem på honom för första gång. Nästa vecka ska jag försöka hitta en dag att åka ut och titta på honom, det ska bli så spännande. Planen nu är att han ska ridas i några veckor och sen får han vila igen fram till i början av nästa år. När det är dags att börja rida igen är tanken att jag ska rida själv. Tyvärr känns det som att det kommer bli svårt att både hinna med att träna tre hästar och sköta skolan och därför kommer jag tyvärr inte hinna ha kvar Zsa Zsa och i och med att Izabella jobbar väldigt mycket just nu kommer Zsa Zsa att säljas. Jag tycker såklart att det känns jobbigt för jag tycker verkligen om henne men samtidigt förstår jag att det inte kommer gå att att ha tre hästar. Så letar du efter en fin häst eller vet någon annan som letar så får ni höra av er, skicka antingen PM facebook till mig eller Izabella Granswed eller maila mig på [email protected].

 

Här kommer några av mina favoritbilder på Zsa Zsa

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: