Sommarlov och SM på Strömsholm

Hej på er! 
Vilken vecka det har varit men nu är den avklarad och det är sommarlov! Känns nästan lite overkligt att jag redan är klar med två år på veterinärprogrammet. Känns som att tiden går så himla fort, tänk att jag om tre år får jobba som veterinär. Känns som att det är så mycket kvar att lära sig och i sommar ska jag förutom att jobba i Bullandö handel ha lite praktik för att få mer erfarenhet. Jag vill såklart vara så mycket som möjligt med Izabella, det har ju blivit ett litet uppehåll från det nu eftersom att hon har bytt jobb men det ska bli så kul att ha praktik hos henne på mälarkliniken! Nu i början av sommaren ska jag även vara hos Maria Sjöström, jag har aldrig varit hos henne tidigare så det ska bli jättespännande! 

I fredags innan sittningen på VMF för att fira sommarlovet!

I helgen befinner jag mig på härliga Strömsholm och hjälper min syster Eve som rider sitt första junior-SM med sin fina Weine! De fick till en riktig toppenritt igår och vann första kvalet på hela 71,4%! Så duktiga och jag är så stolt över Evelina, hon kämpar så mycket så hon är verkligen värd detta! Nu håller vi tummarna för att helgen fortsätter lika bra som den har börjat! 




När man är här på Strömsholm och träffar alla tävlingskompisar och ser alla fina hästar blir man så tävlingssugen! Sillen känns verkligen på G men vi tar det lugnt, bättre att han får lite extra tid än att man stressar. Målet är ju att han ska kunna gå Grand Prix i om några år och inte att han ska tävla så fort som möjligt nu! I veckan var vi även hos Caroline Stenman som är fysioterapeut. Hon kände igenom Sillen och tyckte att han kändes väldigt bra så det känns jättebra! 

Sillen hos Caroline 


Zsa Zsa har verkligen tagit ett stort steg framåt den senaste veckan. Vi har tränat för Jeanna och jag fick jättebra hjälp av henne! Har fått ihop henne ett snäpp till och det är så kul att träna med henne! 


Nej nu måste jag hjälpa Eve med Weine, håll tummarna så hörs vi senare! 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: