Fullt upp med födelsedagsfirande

Hej på er! 
Hoppas allt är bra med er! Jag fyller år på tisdag och sedan i torsdags har jag blivit firad, både av familj och vänner vilket har varit hur kul som helst! Därför har jag inte riktigt haft tid att blogga, men nu sitter jag på tåget på väg från Stockholm så då tänkte jag passa på att skriva ett litet inlägg. 

Efter programridningen fick Sillen tre lite lugnare dagar. I onsdags joggade jag honom och han kändes verkligen mjuk och loss i kroppen, superhärlig känsla! I torsdags longerade jag honom och i fredags gick jag bara en promenad med honom. Det är ju viktigt att ge hästarna lite återhämtning ibland. Har man en häst som Sillen som är väldigt ambitiös är det lätt att man bara tränar på men jag är säker på att återhämtning är jätteviktigt om man vill att hästen ska hålla. 

Igår var det dock dags för lite träning igen. När Sillen har tagit det lite lugnt brukar jag inte rida så mycket linjer första passet utan mer fokusera på kontroll och därför göra mycket övergångar och tempoväxlingar. Igår började med traven och den kändes bra från början så jag gick ganska snabbt över till galoppen. Galoppen är ju lite svårare än traven men det känns ändå som att det börjar bli bättre, igår fick jag till en riktigt bra känsla där Sillen väntade på mig samtidigt som han var aktiv. 

En bild från i våras när vi var i Willands och tävlade 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: