Bra dag i Enköping!

Idag stod tävling i Enköping på schemat. Min familj är nere i Nordhalland där det just nu är lag-SM för ponny men jag hade både Jeanna, Amanda och deras hundar med mig så jag och Sillen hade ju en hel lite hejarklack. 

Sillen kändes i alla fall pigg och glad och jag hade honom ganska bra med mig redan från början. Det är verkligen väldigt tryckt och skönt att ha Jeanna i örat på framridningen, det hjälper verkligen mig att slappna av och bara fokusera på migoch Sillen. Jag är så glad att Jeanna kom och hjälpte mig idag, det är verkligen guld värt att ha en tränare som bryr sig så mycket som hon gör. 

Tillbaka till ridningen så kändes Sillen som sagt väldigt fin och med mig och jag gick in på banan med en bra känsla. Inne på banan blev Sillen lite väl taggad men det gör verkligen inget för det kändes som att han njöt och hade kul där inne. I traven lyckade jag ändå få tillbaka honom ganska bra så traven är jag väldigt nöjd med. Även skritten var bra men i galoppen blev han lite väl het. Vi fick inte riktigt till första piruetten och det kostar ju en del och sen var det lite små missar men jag är ändå nöjd med honom för vi hade verkligen kul inne på banan och det känns som att vi har kommit in i ett bra flyt nu på slutet. 

Resultatet blev 66,5 % vilket gav oss en sjundeplacering. 

Coco var så stolt när hon fick låna Sillens rosett, självklart hade Bettan också fått prova den om hon inte redan hade åkte hem när det var prisutdelning! 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: