Debuten är gjord!

Hej på er!
Hoppas att allt är bra med er! Själv kom jag precis hem från Sillen och innan jag var hos honom var jag i skolan för första gången på väldigt länge. Det känns faktiskt riktigt kul att komma igång igen. Sillen vilade såklart idag eftersom han har tävlat i helgen men vi tog en ordentlig promenad ute i skogen så att han i alla fall skulle få röra lite på sig. Sen blev det såklart en massa pyssel och fix. Nu ska jag strax göra mig iordning för att åka tillbaka till skolan där vi ska ta hand om dem nya veterinärstudenterna, ska bli jättekul!
 
Nu tänkte jag i alla fall ta och berätta lite om helgens tävling. Vi kan ju börja med lördagen då vi startade en PSG. Jag kände direkt när jag började värma att jag hade Sillen med mig och hela framridningen flöt på väldigt bra. Det kändes verkligen som att jag och Sillen hade ett bra samspel och det kändes väldigt lätt att rida. När vi gick in på banan upplevde jag att vi tappade lite energi men jag är ändå väldigt nöjd med ritten. Vänsterpiruetten blev inte jättebra men i övrigt kändes det som att vi fick till ett riktigt bra program! Resultatet blev 65% och både jag och dem som såg ritten hade nog trot att poängen skulle bli lite högre men vi är i alla fall väldigt nöjda med känslan och det är ju det viktigaste!
 
Igår var det då dags för debuten i Int l och tyvärr fick vi väl inte till någon toppenritt. Jag tror mycket låg i att jag kände mig lite nervös inför debuten och att Sillen kände det på mig. Vi fick inte till samma känsla på framridningen som dagen innan och när det var dags att gå in på banan kände jag att jag inte riktigt hade Sillen med mig. Jag hade aldrig någon toppenkänsla i programmet och det blev dessutom en hel del missförstånd så jag var ganska besviken måste jag säga. Men det är inte mycket att göra åt saken, nu är debuten gjord och det är bara att träna vidare och komma igen!
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: