Första träningen med kandar

Jag brukar ju alltid ha mycket att göra men just nu känns det som att det är extra svårt att hinna med allt som ska göras, lite fler timmar på dygnet hade verkligen inte varit fel. Men hellre för mycket än för lite att göra! Igår blev det en sen kväll eftersom det var dags att hämta hem stjärnan som har stått hos Jeanna en vecka. När vi ändå var där passade vi på att träna och det var inte vilken som träning som helst, det var nämligen första gången jag red Sillen på kandar! Jeanna har ju ridit honom lite på kandaret nu under veckan och han har tagit det så bra! Man vet ju inte hur hästen ska ta det men igår när jag red var Sillen så fin i munnen och skummade så fint!
 
Jag måste säga att jag tyckte att det kändes lite ovant i början. Jag har ju aldrig haft någon häst som jag har ridit på kandar men jag har ju ridit med kandar på Jeannas hästar och så. Det kändes dock som att mina händer inte riktigt kunde hålla kolla på båda tyglarna till en början men när vi började galoppera blev det riktigt bra! Vi jobbade mycket med byten, att han verkligen ska vara rak innan och att jag ska kunna lägga bytena var jag vill. Det gick jättebra och det blev även en del byten med bara några språng emellan. Jag fick även göra lite slutor i galopp, vilket jag tycker Sillen gjorde väldigt bra. Det blev ju ett ganska tufft galoppjobb så jag kände bara lite på traven innan jag joggade av honom. Jag fick en väldigt bra känsla och det var så kul att få rida min egen lilla Sill på kandar!
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: