Motivationen är på topp!

I går blev det en heldag på Segersta och när jag kom hem var jag så trött så det blev inget inlägg, men nu tänkte jag i alla fall berätta om gårdagen.

 

Det började med ett gemensamt möte där Jenna, Mads och Tina berättade lite om hur den här satsningen skulle fungera och även lite om klubben. Det känns verkligen som en otroligt bra klubb och jag är verkligen både stolt och glad över att jag tävlar för Segersta. Det är väldigt mycket vi känsla och det känns ungefär som att hela klubben är ett lag. Det tror jag är jättebra eftersom att man då inte känner sig ensam i sin ridning utan kan få lite lag känsla även fast det är en individuell sport när man kommer till tävlingsmomentet. En annan sak jag gillar med Segersta är att man verkligen uppmuntras till att tro på sig själv, alltså att man verkligen ska våga tro att man kan blir bäst. På många andra ställen känns det som att det är viktigt att man inser sina begränsningar men så är det verkligen inte här. Här uppmanas man i stället att istället för att se problem och acceptera dem så måste man försöka hitta en lösning och ta sig runt problemet. Jag blir verkligen så motiverad av det tänket!

 

Tillbaks till själva Ungdomselit så delades vi in i olika grupper. Jag valde t.ex. att vara med i aktivitetsgruppen och kommer därför vara med att ordna aktiviteter. Upplägget är nämligen så att ungefär en gång i månaden kommer vi det att vara obligatoriska träffar där man har mentorsträning och mentorssamtal. Min mentor är Jeanna och då kommer jag att träna för henne och även sitta och prata med henne om mina mål och träningsupplägg för att nå dessa osv. Utöver dessa mentorsdagar kommer vi ha avsuttna träffar som vi ungdomar hjälps åt att ordna. Jag tror verkligen att det kommer bli riktigt kul!

 

Efter mötet var det dags för träning och det var verkligen kul att rida Sillen igen! Jag började med att jogga fram honom i en låg form och sedan red jag lite övergångar mellan skritt och halt. Sedan tog vi galoppen och Jeanna tyckte att Sillen skulle galoppera på mer men ändå vara ihop, alltså vara mer aktiv i samlingen. Så det tränade vi på. Jag fick öka galoppen och sen när jag skulle samla upp honom så skulle jag försöka behålla de stora och luftiga sprången ändå. Jag förstod verkligen vad hon menade och nu vet jag ska träna när jag kommer hem. Jag fick även till ett byte! Dock testade vi bara några gånger för Jeanna ville befästa dem lite bättre. Sedan tog vi traven och där jobbade vi med att han skulle upp i formen och för första gången på ganska länge så red jag och satte ganska mycket trav i honom. Hemma har jag ridit mycket lösgörande för att stärka hans rygg så igår var förta gången på länge jag red honom i tävlingsform och med hans fina stora trav. Jag red lite tempoväxlingar för att se till så att han svarade för skänkeln och även skolor. Skolorna gick riktigt bra och det var en härlig känsla att rida skolorna i den stora traven. Efter det joggade jag ned honom.

 

Jag var väldigt nöjd med passet och det var så kul att rida i tävlingsform igen! Jag kan säga att jag har träningsverk idag. :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gör du om dagarna, jobbar eller pluggar?

2013-01-24 @ 21:01:50

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: