Stigis träning

Har precis kommit hem från Wiad efter en superbra träning för Stigis. Gandalf var verkligen riktigt fin idag, bästa gången på länge. Vi började med att skritta i en riktigt rund form och fortsatte sedan på samma sätt i traven. Red då även lite "bebis öppna" för att känna att han inte trycker mot någon skänkel. Sedan tog vi tag i galoppen. Vi jobbade med tempoväxlignar och skrittövergångar. Gandalf brukar ibland kunna bli lite stark och inte riktigt vilja komma tillbaka, men idag gick det super. Han var som en gummiboll och lyssnade riktigt bra. Även skrittövergångarna blev bra, ibland blev det lite taktinslag men de flesta blev riktigt bra! Vi jobbade mest med galoppen idag men på slutet tog vi även lite trav, red då igenom skolorna vilket fungerade kanon. Vi avslutade sedan med några längningar. I de två första blev det precis som på senaste tävlingen galopp inslag. Stigis trodde att det berodde på att han var lite böjd i halsen och för att kunna öka ska hästen vara helt rak. När jag korrigerade detta blev dom riktigt bra. Både jag och stigis var jättenöjda med lill prinsen idag! Så himla fin!

Gandalf står nu kvar på Wiad då jag även ska träna imorgon och på tisdag. Jag åkte dock hem idag eftersom vi ska åka till veterinären mede Oki imorgon, bara för att kolla igenom honom. Vi har inte märkt att det är något konstigt, men vi vill kolla bara för att se att han verkligen är helt fräch så det inte blir något senare. Imorgon sover jag sedan på wiad, så vi får väl se hur det blir med uppdatering då. Annars skriver jag förmodligen på tisdag kväll!




Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: