Nya bilder

Idag var mamma med i stallet och fotade och filmade lite, tyvärr hade vi glömt att tömma kameran så vi hade inte så mycket minne men det blev några bilder på Gandalf i början av passet. Hon filmade lite också, men jag har inte hunnit klippa ihop dom så det kommer upp så fort jag hinner.

Gandalf: Jag började såklart med att skritta fram och sen joggade jag honom lite. Efter det arbetade jag honom i galoppen. I början hade jag lite svårt att få ihop honom i vänster galoppen men efter en stund blev även den galoppen bra. Jag red även lite förvänd och en del övergångar. Efter galoppen jobbade honom i trav. Ställde och böjdeoch red ganska mycket öppnor. Han var fin även här. Som helhet är jag väldigt nöjd med honom.

Okidoki: Han var riktigt fin idag! Började med att arbeta honom lite i trav, bara fokus på att han skulle vara riktigt rund och stälde och böjde igenom honom i båda sidorna. Sen blev det galopp, det var verkligen bästa gången på länge. i höger galoppen var han sjukfin rund och lyhörd. I vänster var han finare än vanligt men inte riktigt lika fin som i höger, men det kommer det med;) sen red jag lite mer i trav, klockren är nog ordet som beskriver honom bäst.













Kommentarer
Postat av: Angelica Bexander

han har blivit riktigt snygg nu julia! :)

2011-08-03 @ 22:41:25
URL: http://angelicabexander.blogg.se/

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: