Stigis träning

Igår var jag på Wiad med Gandalf oc red för Stigis. Det är så kul att komma dit, alla är verkligen trevliga och Gandalf var super, det är så kul att träna för Stigis, hon gör allt på ett så positivt sätt och det hörs att hon verkligen tror på Gandalf och mig.

Vi började med att trava fram under lättridning, vi gjorde mycket tempoväxlingar för att få honom lydig för mina hjälper. Efter det jobbade vi i galopp, tänkte på att "gnugga" ner rumpan i sadeln, det gick mycket bättre än förra gången. När jag sitter tungt på rumpan blir det mycket lättare att samla honom, så det gick bättre idag. Han är svaragre i vänster galopp så därför ska jag galopper mer där. Sen red vi och jobbade lite mer i traven. red lite skänkelvikningar och öppnor. Vi hade fokus på att verkligen ha kontakt med yttertygeln hela passet, Gandalf vr verkligen superfin!



















Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: