Årets sista pass

Idag blev det dressyr i ridhuset med båda hästarna. Båda fick sig ett ordentligt pass och var väldigt fina, bra avsult på 2011 helt enkelt!

Jag började med Oki, och här la jag fockus på att verkligen försöka sätta honom i galoppen. Det gjorde han verkligeen riktigt fin, tror aldrig att han har varit så samlad förut. Jag red även en hel del skrittövergångar i galoppen. I traven red jag mycket skolor, vilket även det gick bra. Jag avsultade med att rida igenom LA:P1, vilket han klarade riktigt bra. Han var väldigt trött efter passet men han var verkligen fin!

Sen var det Gandalfs tur. Även han var väldigt fin. Jag började även idag att jobba i galoppen och red mcket skrittövergångar. Han har alltid blivit lite spänd i dessa, men idag satt dom verkligen. Red inte hela enkal byten utan bröt av och skrittade lite länge och fattade sedan ny galopp. Det var utan tvekan det bästa passet gällande avsaktingar från galopp till skritt! I traven var han också fin förutom vänsterslutorna. Det blev en hel del vänsterslutor tills han till slut gav efter och gjorde dom riktigt fint. Supernöjd!



Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: