Vinst i allsvenskan div ll 2010!

Igår var det äntligen dax för final. Vi var på haningebyggden och red LB:1 och LA:1. I första klassen kändes Gandalf superfin på fram ridningen, det var inte alla många på framridingen och jag red igenom programet och det flöt på hur bra som helst. Inne på banan blev han lite spänd, jag tror att en anledning var underlaget, det var inte det bästa jag har ridit på. Trav delen gick bra, allt flöt på utan någon stor miss. Efter skritten stälde han sig på bakbenen och fattade fel galopp och hela galopprogramet blev lite kaos, vilket drog ner procenten. Vi fick 59,31%. Jag är inte nöjd med procenten men jag är nöjd med travdelen för den var mycket bättre än vanligt!

I LA:1 kändes det inte alls bra på framridningen. Det var mycket hästar och han var spänd, stundtals gick han fint men större del av tiden var han spänd. Jag gick in på banan och tänkte bära eller brista. Jag hade verkligen inga förväntningar, det var bara att rida och göra så bra som möjligt. Det blev verkligen bra. Hela programet gick helt klockrent förutom innan galoppen då han stegrade sig några gånger. Men när han väl gick gick han super. Stegringarna drog ner poängen en hel del och domarna låg väldigt lågt och dömde hårt eftersom det var final, vi fick iaf 57,281% Jag är ändå jättenöjd med ritten, hade vi inte fått stoppet hade vi kommit blad de tre bästa :D

Laget vann iaf!! I laget red jag, Jossan, Frida och Paulina !



Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: