Milen på 45 min och 100 armhävningar

Om man vill bli en riktigt duktig ryttare tror jag att det är jätteviktigt att inte bara rida utan även träna utan hästen.

Under hösten har jag tränat på gym några dagar i veckan och då har jag försökt att både köra styrka och kondition. Jag tycker egentligen att maskinerna är ganska tråkiga så det har kanske blivit lite mer kondition än styrka. När jag tränar kondition brukar jag oftast springa på löpband men ibland även på cross-trainern och när jag kör styrka brukar jag ibland köra maskiner och ibland övningar utan maskiner. 

Även fast jag har tränat regelbundet under hösten har jag inte riktigt haft någon plan eller mål med träningen. Jag tycker alltid att det är roligare att träna om jag vet att jag hat ett mål att jobba mot så nu har jag satt upp två mål som jag ska försöka klara innan sommaren: 

•Springa 1 mil på 45 min 
•Göra 100 armhävningar 

Nu har jag alltså motivation till att träna utöver ridningen så hoppas verkligen att det ger resultat i sadeln! 





Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: