Vilken vecka!

Hej på er!
 
Hoppas att allt är bra med er! Själv är jag väldigt förkyld och mår väl inte jättebra men jag är glad ändå för förra veckan var verkligen så himla grym! Jag skrev ju i förra inlägget att jag var sugen på att bli kirurg och i onsdags när jag var på Mälaren Hästklinik fick jag förutom att se massa hästar med Bella även vara med Dylan på operation. Jag känner mig fortfarande helt fascinerad, det var verkligen så häftigt att se. Att se Dylan som är så otroligt duktig var verkligen inspirerande och nu är jag nog ännu mer sugen på att bli kirurg. Jag vill ju egentligen jobba med ortopedi, men det verkar samtidigt väldigt häftigt att kunna operare. Jag var dels med på två planerade operationer och sen en akut. Trors att jag åkte från kliniken mitt i natten kände jag mig inte det minsta trött utan hade gärna stannat några timmar till om det hade varit fler hästar som skulle opereras. Att få vara på Mälaren och lära sig av alla duktiga veterinärer som jobbar där är så inspirerade och jag längtar så mycket tills i vår när jag ska vara där en hel månad och göra ett Externship!
 
Här är en bild på mig efter sista operationen, visst har man snygga mössor på sig?!
 
I torsdags var jag på Segersta och tränade för Mads. Denna gång fick Sillen sällskap av Zsa Zsa och båda två skötte sig jättebra. Det var nog en av de bästa träningarna någonsin med Sillen, han var verkligen med mig och det kändes lätt och okomplicerat att rida. Vi jobbade mycket med kontrollen, Sillen vill ju gärna ligga på så det är viktgit att hela tiden göra små avstämningar för att se till att han verkligen lyssnar på mig och inte är sin egna lilla värd. Han kändes i alla fall magiskt fin!
Sillen och Zsa Zsa efter träningen, så duktiga båda två!
 
Vecka avslutades med en tävlingshelg i Enköping. I lördags red jag St George och i söndags Int I. Sillen har känts ganska het och laddad hela helgen så jag har fått rida ordetligt kan jag lova. I lördags blev resultatet 64,4% och i söndags lyckades jag hålla ihop det lite bättre och ritten belönades med 66% vilket är personbästa för mig och Sillen i Int l. Vi var en poäng från placering vilket såklart är lite retligt men så kan det vara. Det kändes i alla fall som ett bra avslut på tävlingssäsongen och nu är vi riktigt laddade inför vinterträningen! Att rida på 66% i Int I trots lite missar känns inte så dåligt och jag hoppas att vi efter vinterns träning kommer vara mer säkra och kunna sätta alla saker under ett och samma program. Fixar vi det kan vi nog bli farliga ;)
 
Här är en bild från lördagens ritt
 
Julia Skatt var med och hjälpte mig hela helgen och i lördags var även Agnes med! Tack för det! Dessutom hade jag superhjälp av Mads på framridningen vilket jag är jätteglad för!
 
Ha det bäst så hörs vi om ett tag!
Kram Julia


Kommentarer
Postat av: Carina

Ni blir farliga nästa år! 😊👌vad har Sillen för foderstat nu? Han ser så fin ut.

2016-11-08 @ 10:58:49

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: