Sillen är på G igen!

Hej på er!
Hoppas att allt är bra med er! Jag har fullt upp med alla hästar och skolan så det är som vanligt lite svårt att hinna med bloggen. Desutom känner jag att det är lite svårt att komma på vad jag ska skriva om så ni får jättegärna komma med tips och ideér! Får jag lite tips blir jag kanske lite mer motiverad att uppdatera bloggen mer regelbundet.
 
Sillen är i alla fall på G igen efter skadan, vi travar på och det är så kul att få komma igång igen! Första dagarna vi travade var han lite väl glad och busig men de senaste dagarna har han skött sig hur bra som helst och han känns verkligen mjuk, fin och avspänd. Nu rider jag ju ingen samling eller så men det känns som att jag har honom med mig. Det känns som att om jag skulle be honom om tävlingstrav skulle han var med på noterna direkt och det är härligt att det känns så. Jag har även börjat titta lite efter tävlingar och jag tror att första tävlingen kommer bli i början på augusti, då har han tid på sig att komma igång ordentligt.


Zsa Zsa och Donna är också duktiga! För Zsa Zsas del är det tävling på lördag, vi ska rida en LA:3 på Sandö. Hon känns jättefin så det ska bli jättekul att åka ut och visa upp henne igen. Izabella kommer även och tittar och hjälper mig så det blir kul. Vi har även bestämt att jag ska ha kvar henne lite längre än vad vi först tänkte. Från början skulle jag ju han henne tills jag fick sommarlov men nu kommer jag ha henne även i sommar så hon kommer flytta med mig och Sillen till Fågelbro vilket känns jättekul!

Donna har precis börjat med lite bytesträning, kul att få förtroendet att lära henne det och det känns som att hon kommer att ta det bra. Hon är väldigt stadig i sin förvända galopp så jag trodde att det skulle bli lite svårt att få henne att förstå att hon skulle byta men det har faktiskt gått över förväntan vilket är jättekul!
Svettigt med bytesträning hälsar Donna ;)
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: