Många hästar nu!

Man kan ju tro att jag har slutat blogga men det är absolut inte tanken men jag har bara väldigt fullt upp just nu så det är lite svårt att hinna med. Här kommer i alla fall en lite sammanfattning av de senaste veckorna. 

Först och främst så har Sillen varit på återbesök och eftersom Izabella har börjat jobba igen valde jag att åka till henne. Sillen blev hennes första patient på Mälarkliniken i Sigtuna och hon tyckte att han var helt fräsch och när vi ultraljudade kunde hon bara se en lite svullnad på förstärkningsbandet så det kändes väldigt positivt! Nu var det tre veckor sedan vi var där och sedan dessa har jag skrittat uppsuttet på honom. Han känns mjuk och fin i skritten och har ändå över lag skött sig väldigt bra även fast han är lite understimulerad. En avkastning har det blivit men det gick bra med både mig och Sillen som tur var! 


Även fast Sillen inte tränas som vanligt så kan jag lova att jag inte precis har brist på hästar att rida. Dels tränar jag ju fortfarande Donna till Gabbi och hon har faktiskt blivit väldigt fin och jag är jätteglad att jag får rida henne. 



Förra fredagen kom även Zsa Zsa till Herfsta. Zsa Zsa är Izabellas häst som jag ska träna och tävla lite eftersom Bella har svårt att hinna med eftersom hon jobbar så mycket. Även fast jag inte har haft Zsa Zsa så länge gillar jag henne jättemycket och vi har till och med hunnit med en tävling tillsammans. Vi var Eskilstuna i fredags och red en LA:3 och hon var så duktig och vi blev faktiskt trea på nästan 68%, så himla kul!! 




Denna vecka har jag även Evelinas ponny Lady på Herfsta. Evelina åker till Odensen och tävlar med Oki och Weine så jag har lovat henne att hålla igång Lady. Jag har alltså fyra hästar just nu och utöver det ska jag hinna med skolan. Det är lite fullt upp helt enkelt men det är väl bättre att ha för mycket än för lite att göra ;) 


Kommentarer
Postat av: Caroline och unghästen Stina

Men vad roligt! Izabella följer jag via Hippson, så att du ska ha Zsa-Zsa är lite extra kul! Grattis till en finfin tävlingsdebut!

2016-05-24 @ 14:58:58
URL: http://nouw.com/carolinesh%C3%A4stdr%C3%B6m

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: