Mental träning med Andy

Hej på er! 
Hoppas att ni har haft en bra helg, det har i alla fall jag haft. Igår hade jag en heldag med min mentala coach Andy Swärd vilket var super! Jag vet inte om jag har skrivit om Andy tidigare men jag tog hjälp av honom när jag höll på att bryta ihop totalt efter SM i våras och han har sedan hjälpt mig otroligt mycket. Att börja träna mentalt har varit väldigt värdefullt för mig och det är verkligen något jag kan rekommendera. Det vi pratar om hjälper mig inte bara inför tävlingar utan det går även att använda i vanliga livet.

Igår började  vi i stallet där vi fick testa lite mental ridning. Vi fick rida med väldigt lösa tyglar och så fick vi olika instruktioner om hur vi skulle svänga och öka och minska tempot och det var helt otroligt hur bra hästarna lyssnade bara genom att man tänkte en tanke. Man inser verkligen hur känsliga hästarna är och hur mycket man påverkar dem med sin egen sinnesstämning!
Jag, Frida, Evelina och Andy. Det kändes lite onödigt att köra dit Sillen så jag red min gamla ponny Oki istället.


Efter stallet åkte vi vidare hem till oss och åt lunch sedan under eftermiddagen planerade vi lite inför kommande säsong. Vi fick fundera på bra och mindre bra saker från föregående säsong och sen fundera på vad vi ska ta med oss till kommande år och vad vi vill förbättra osv. Det var verkligen en superdag och man blir verkligen taggad! 

Idag har jag pluggat lite på förmiddagen och nu har jag precis kommit hem från stallet. Sillen har som ni vet haft en lugn vecka och nu dessutom vilat två dagar och jag kan säga att det kändes som att han minst sagt var lite trött på att ta det lite lugnare. Kändes lite som att sitta på en bomb men jag höll mig ändå till planen att joggade idag också men imorgon blir det ett lite mer ordentligt pass igen, tror att Sillen kommer gilla det!



Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: