Lövsta

Kan knappt förstå att detta är sant men Sillen är faktiskt anmäld till sin första tävling med piaff och passage! Debuten blir Lövsta, alltså Int II i Lidköping den 23 april och det är Jeanna som kommer starta honom första gången. 

Jag tycker det känns bra att Jeanna startar honom första gången så att det verkligen blir rätt för Sillen. I mina ögon är han en fantastisk häst som jag hoppas kunna rida U25 på nästa år och jag tycker att om man har möjlighet att ta hjälp av ett proffs så är det absolut inte fel. Att rida och utbilda en häst är allt annat än lätt och därför tror jag att det är bra att man är ödmjuk och tar lite hjälp när man känner att det behövs. Sillen är min första storhäst så det känns verkligen skönt att få hjälp av Jeanna i steget till piaff/passage klass.  Självklart är Sillen egentligen min tävlingshäst men vi har under hela vår resa haft ett väldigt nära samarbete med Jeanna och det är verkligen ovärderligt. Jag tror att detta kommer bli ett väldigt bra upplägg och det ska bli så kul att se Sillen från marken! Sen hoppas jag att när det blir dags för lillebror Chicory att utbildads uppåt i klasserna har min, Sillens och Jeannas resa lärt mig så mycket att jag fixar det mer på egen hand. 

Helt otroligt att min lilla Sill har blivit så stor! 

Sillen och Jeanna sist det tävlade tillsammans, även det var i Lidköping 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: