Service av Sillen och Zsa Zsa

Hej på er! 
Hoppas att allt är bra med er och att ni har en skön helg! Sist jag skrev var jag ju på Strömsholm och hejade fram min grymma syster under junior-SM. Hon fortsatte att rida lika bra som hon gjorde första dagen så det blev faktiskt ett SM-guld för henne och Weine! Så himla kul, hon är verkligen värd det och jag är så stolt över henne! 

Direkt efter SM-finalen åkte jag till Herfsta, lastade på Sillen och Zsa Zsa och åkte till Fågelbro. Här ska hästarna bo i sommar när jag har sommarlov från skolan. Båda hästarna verkar trivas jättebra och dem har känts superfina att rida hela veckan. 

Sillen och Zsa Zsa på väg till Fågelbro 

Sillen börjar komma igång på riktigt nu och i veckan har vi börjat galopper igen. Han känns väldigt mjuk och fin och ska jag vara ärlig så känns det som att den här vilan har varit ganska bra för honom för han känns faktiskt bättre nu än innan skadad. När jag galopperade in på kvartslinjen (där vi brukar träna byten i varje) för att känna att han var helt rak spetsade han öronen och började byta i varje, det verkar han inte ha glömt hur man gör iaf ;) 

Har även ridit med kandar för första gången efter skadan!


Zsa Zsa har också varit en riktig stjärna i veckan! Man får ju olika band med olika hästar och Zsa Zsa är verkligen en häst som jag har fastnat för. Det känns som att hon hela tiden vill göra sitt bästa och jag blir verkligen glad när jag rider henne så jag är verkligen glad att jag har henne.



Igår kom Bella och hennes kille Micke ut till Fågelbro och både Zsa Zsa och Sillen fick en riktigt service! Micke som är hovslagare skodde båda hästarna och Bella checkade dem. Bra veterinär och hovslagare är ju otroligt viktigt om man vill ha hållbara och presterande hästar så jag är så glad att jag har Micke och Bella, Sillen och Zsa Zsa kunde inte ha det bättre! Båda hästarna va väldigt fräscha så det känns jätteskönt, bara att träna vidare helt enkelt! 

Här ultraljudar jag för första gången! Det gäller ju att börja öva i tid och jag är verkligen glad att jag har träffat Izabella och att jag får lära mig så mycket av henne. När jag är med henne blir jag så inspirerad, hon kan så mycket och jag ska verkligen göra allt för att bli lika duktig som henne!

Här är en ultraljudsbild från Sillens ben. Överst ser man ytliga böjsenan, sedan djupa böjsenan, sen förstärkningsbandet och längst ner gaffelbandet. 

Jag fick inte bara träna på att ultraljuda utan även på att dra av skor. Medan Micke skodde klart Sillen hade Bella hovslagarskola för mig. Jag och Bella tog av två skor var på Zsa Zsa och jag kan lova att det är betydligt jobbigare än man kan tro. Det ser ju så lätt ut när någon som kan gör det men det är verkligen en tungt jobb! 


Avslutar med några bilder på Eve och Weine! 

Weine gillar ju att busa till det och har slängt av Eve på ärevarv så jag fick följa med in så att han inte skulle busa till det allt för mycket! 





Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: