Dagens ridpass

Hej på er! 
Fy vad kallt det har blivit ute, dagar som idag längtar man lite extra till våren. Jag och Sillen trotsade i alla fall kylan och red ett pass i ridhuset. Det blev inget jättehårt pass utan mer ett gymnastiserande joggingpass. Jag gjorde mycket övergångar och han kändes väldigt fin. För att få honom lite extra mjuk och smidig red jag i galoppen några språng sluta åt ena hållet, sedan omställning, byte och sluta åt andra hållet. Det blev alltså som en sax men jag gjorde väldigt få språng innan jag bytte galopp och red åt andra hållet, hoppas att ni förstår vad jag menar. ;) 

Jag har världen bästa ridkappa. Mamma köpte den till mig i flyinge förra året och jag älskar den verkligen. Tycker både att den är snygg och varm! 

Sillen fick ha en beige och brun outfit idag! 

Jag lindar i princip alltid Sillen när jag rider, tycker både att det är fint och ger bäst skydd. 

Under sadeln har han såklart schabrak och även en padd framme vid manken.

Såhär ser det ut med sadel

När det är så kallt som idag får han ha ett ländtäcke hela passet för att hålla sig varm om rygg och rumpa. När han skrittat fram har han även ett fleecetäcke med teddyfoder i men det glömde jag att ta bild på.



Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: