Tvåa i Int I kür!

Hej på er! 
Första starten för i år är gjord och resultatet blev 66,7% och en andra plats, bra start på säsongen helt enkelt! 

Sillen var minst sagt laddad imorse när jag började göra iordning honom. Kändes som att han hade längtar hela vintern på att få komma ut och visa upp sig så när jag började knoppa och han förstod att han skulle få åka och tävla blev han väldigt exalterad och att stå stilla var inte att tänka på. Det märks att han gillar att tävla och visa upp sig i alla fall! 

Väl på tävlingsplatsen var han också ganska laddad när vi gjorde iordning honom men när jag hade hoppat upp blev han som tur var lite mer fokuserad. Han kändes fin under framridningen, kanske lite väl taggad men hellre lite mycket bjudning än för lite så det känns dumt att klaga på det. 

När vi kom in på banan var han först väldigt rädd för kortsidan där domarna satt men efter lite övertygelse fick jag honom att gå förbi. Han var som sagt lite på gränsen till överladdad men annars är jag jättenöjd! Sista bytet i vartannat råkade bli i varje men annars hade vi ingen jättemiss. Känns alltid skönt att börja säsongen bra och nu är vi verkligen taggade på att träna vidare! 

Nöjda och glada efter prisutdelning! 

Sillens nya lyckosmycket som han har fått av Alwa, så himla fint! 

Och jag har fått nya tur-örhängen av Steffi och Amanda, inte konstigt att det gick bra idag helt enkelt;) 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: