Tillbaka i Uppsala

Hej på er! 
De senaste dagarna har verkligen varit fullspäckade så jag har inte riktigt haft tid att blogga. Jag åkte från Uppsala i torsdags och har sedan dess hunnit med en hel del. I torsdags följde jag med Jaquline till mälarkliniken med Zeus och när vi var klara där åkte jag faktiskt hem till min gamla tränare Stigis.  Hon bor jättenära Stav så därför åt jag middag hos henne och Ken och sov sedan där eftersom jag skulle vara med Izabella på fredagen. Det var jättekul att träffa dem igen!

I fredags var jag alltså på stav och hängde med Izabella. Hon var ensam veterinär där i fredags så det var fullt upp. Vi hade väldigt mycket blandad fall, allt från en kolikhäst till en tandkoll och vanliga hältutredningar. Hältutredningar är kanske det jag tycker är allra mest spännande. Jag tycker att det är lite som att varje ny häst är ett mysterium som ska lösas och därför är det jätteintressant att få diskutera med Izabella och höra hur hon tänker. Sen är det väldigt kul att se andra fall också och det känns verkligen som att jag lär mig massor när jag är där.  När vi skulle gå hem kände jag att jag skulle kunna fortsätta jobba hela natten, så kul är det att vara där! 

När vi var klara för dagen åkte jag hem till Värmdö och åt middag med min älskade familj! Jag var alltså inte i stallet i fredags men Jeanna red Sillen och hon skickade ett sms och skrev att han hade gått jättebra! Jag tycker alltid att det är lite jobbigt att inte åka till stallet men jag vet ju att Sillen är i bra händer.  

I lördags var jag och fixade en grej som tog i princip hela dagen så jag kom till stallet på kvällen. Jag kände mig verkligen jättetrött med bestämde mig iaf för att rida ett pass på Sillen. Han var verkligen superfin och min trötthet var som bortblåst och jag hade kunnat rida hur länge som helst. Jag red mycket övergångar och tempoväxlingar och ja han var bara superfin helt enkelt! 

Nu väntar en dag med plugg för min del. Sen ska jag såklart till stallet också, Sillen vilar idag men han ska få gå en promenad och så ska jag rida Donna. Hoppas att ni får en härlig söndag!


Det blev mycket fredagsfika i fredags. Första tårtan fick vi på Stav och den andra åt vi hemma, en riktig tårt-fredag helt enkelt! 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: