Hälsningar från Mallorca

Hej på er!
Hoppas att ni har en fin sommar och att allt är bra med er! Själv ligger jag i en solstol på Mallorca och njuter av en helt ledig vecka. Jag har jobbat hela sommaren och utöver det har Sillen och Zsa Zsa tränats för fullt och när jag har varit ledig har jag varit hos Izabella på Mälaren Hästklinik så jag har haft fullt upp kan man väl säga. Så även fast jag har haft en fantastisk sommar känns det jätteskönt att åka bort en vecka och bara slappa. Är man hemma och är ledig finns det alltid saker att ta tag i men är på Mallis kan jag verkligen släppa allt och bara koppla av stressa ner. Efter några dagar på stranden känner jag mig verkligen full av ny energi och jag är så taggad på att komma hem och ta tag i livet igen, men först ska jag sola, bada och bara slappa några dagar till! ;) Även Sillen och Zsa Zsa har lite semester nu när jag är borta och jag hoppas och tror att dem är lika taggade som jag är på att komma igång med träningen igen!

Några Sillen har gjort debut på tävlingsbanan igen efter sitt skadeuppehåll! Första starten var en Int I kür i Falun för två veckor sedan och man kan väl säga att det inte riktigt gick som jag hade tänk mig. Han kändes superfin på framridningen men när vi kom in på banan och musiken startade blev han jättespänd och i programmet skyggade han och drog iväg flera gånger. Jag tappade helt enkelt kontrollen över honomoch jag kände mig otroligt besviken. Man vill ju så mycket och han hade känts så fin hemma och det är ju alltid tråkigt när man känner att man inte lyckas visa vad man faktiskt kan. Resultatet blev i alla fall 63% och även fast man blir besviken gäller det att försöka släpps det och se framåt, man måste inse att en dålig start inte är hela världen.

Efter Falun kände jag att jag bara ville komma ut på banan med Sillen igen så fort som möjligt. Jag valde därför att efteranmäla honom till en Msv B4 i Uppsala, dit jag ändå skulle åka med Zsa Zsa helgen efter. Det kändes som att jag bara behövde släppa alla press jag känner när jag tävlar med Sillen och bara ha roligt inne på banan. Jag hade både Izabella och Alwa med mig och det är jag verkligen glad över för jag var faktiskt ganska nervös när jag började rida fram men dom peppade mig och nervositeten släppte ju mer jag red. Inne på banan hade jag och Sillen verkligen kul och vi red ihop 70,9% och det räckte till seger! Jag är verkligen glad att jag valde att åka till Uppsala med honom för nu känns det verkligen som att vi är på rätt väg. Man vet själv vad som är bäst för sin häst och för mig och Sillen var detta helt rätt.

Som sagt var även Zsa Zsa med i Uppsala och hon gjorde sin debut i medelsvår! Hon var jätteduktig och även fast det inte blev någon placering är både jag och Izabella väldigt nöjda med henne. Hon utvecklas hela tiden och att hon nu är godkänd i medelsvår är ju helt fantastiskt med tanke på att hon för ett år sedan gick LB. Tyvärr så missade vi båda skrittpiruetterna och det drar ju ner en del, hade vi satt dom hade det kanske till och med blivit en placering. Hur som helst så skötte hon sig super och jag hade henne verkligen med mig, både på framridningen och på banan. Jag tror verkligen att Zsa Zsa med lite mer styrka kommer göra sig riktigt bra även i medelsvår så jag tror att om vi bara tränar på som vi gör nu så kommer det bli super!

För några veckor sedan var jag även i Örebro för att hälsa på min fina unghäst Chicory. Chicory har nu hunnit bli två år och han hade vuxit en hel del sen jag såg honom sist. Nu är han hela 167 cm hög och snart redo att börja träna mot sin framtida karriär som dressyrhäst. Fram till nu har han bott hos uppfödaren Ylva Joyce men om några veckor är det dags för honom att flytta därifrån. Jag kommer då att flytta honom till Arboga där Izabellas föräldrar har en gård och där kommer han att få bo ett tag framöver. Känns som en jättebra lösning och jag vet att Chicory kommer få det toppen! Jag ser verkligen fram mot att börja träna med honom så småningom om, han är ju Sillens helbror och det är helt otroligt hur lika de är, hoppas att han liknar Sillen i ridningen också. Deras pappa Johnson är för övrigt i Rio och rider OS just nu, igår var han topp 10 i Grand Prix så nu håller jag tummarna för att det fortsätter lika bra! Och såklart ska håller jag även tummarna för det svenska laget i eftermiddag, lite extra coolt att Mads är med och rider, inte alla som har en klubbkompis som rider OS ;)



Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: