Ihop sytt öra och penicillin

Hej på er! 
Vaknade tidigt imorse av att solen sken in genom fönstret, så himla härligt! Hoppas verkligen att våren är här för att stanna nu! 

Idag kände jag att det var dags att ta lite nya tag. Förra veckan var en riktig skitvecka om jag ska vara ärlig. Jag har knappt hunnit med skolan för att jag har försökt göra allt för Sillen och hans ben. Dock tror jag att Sillen blev lite trött på att hänga med mig dygnet runt för i tisdags kväll när jag kom till stallet för att kyla hans ben försökte han mer eller mindre bita av mig örat. Jag vet att det kanske låter lite komiskt men jag kan lova att det gjorde riktigt ont och blödde en hel del. Jacquline övertalade mig att vi skulle åka in till akuten och även om det inte var jättekul att tillbringa hela natten på akuten var det var kanske bra för läkaren fick sy ihop örat med fem stygn och så fick jag penicillin. Örat ser i alla fall jättefint ut nu och snart får jag ta bort stygnen. 

Dock har jag inte mått så bra av penicillinet. Jag råkade nämligen missförstå läkaren så jag åt dubbeldos i början så jag har haft väldigt ont i magen och mått illa men nu är även det på bättringsvägen! 

Såhär såg örat ut precis efter Sillens bett

Idag har jag iaf haft en riktigt bra dag! Först skola på förmiddagen och sedan lunch i solen med Steffi och Amanda. På eftermiddagen var jag i stallet och pysslade med Sillen. Benet känns fint nu så jag hoppas att skadad läker fint! Nästa onsdag åker vi och ultraljudar igen! 

Jag och Sillen på promenad i vårsolen!