Säg hej till Donna

Hej på er!
Jag vet att uppdateringen har varit obefintlig men jag har tentaperiod just nu så jag hoppas att ni har lite översende. I måndags skrev jag första tentan efter året hos Jeanna, då var det parasitologi som gällde och det kändes bra när jag skrev den så jag hoppas på ett bra resultat. I morgon är det dags för andra tentan och då är det fokus på virus och nästa tisdag har vi sista tentan för denna period och då ska jag vara expert på bakterier. Fullt upp helt enkelt men det är samtidigt väldigt kul måste jag säga.
 
Även fast det är mycket fokus på skolan så är jag såklart i stallet en hel del också. Sillen fick en ryttarfri vecka efter Högbo men det betyder inte att han vilade helt och hållet utan jag har hållt igång honom från marken. Denna vecka rider jag igen och han känns jättefin. Planen för Sillen nu är att han ska få träna på och sen ska John kolla igenom honom 1 december. Han känns ju väldigt fräsch men det är alltid bra att kolla igenom hästen ibland, det ökar chansen att hitta små skador i ett tidigt skede och man slipper förhoppningsvis få en överansträngd häst med förslitningsskador.
 
Utöver Sillen har jag även börjat hjälpa Gabbi att rida en av hennes hästar, nämligen Donna. Jag ska rida henne ett tag framöver och sen ska Jeanna ta över. Jag red henne en del när jag jobbade hos Jeanna så vi känner varandra lite sedan tidigare och jag gillar henne jättemycket. Hon är 6 år och väldigt positiv och rör sig jättefint. Igår fick jag även lite hjälp av Jeanna när jag red så nu har jag lite nya saker att jobba med vilket är jättekul. Det är ju så lärorikt att rida olika hästar så detta är ju minst sagt ett perfekt extrajobb!
 
En bild från i vintras när jag red Donna
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: