Dags för lite dressyr igen

Sillen har haft två dagar utan dressyr då han bara ha fått mysa i skogen och hagen. I onsdags gick jag en sväng med honom i skogen och igår fick han också gå i skogen men med mig på ryggen. Det har nog varit bra för honom med två lugna dagar så att han har kunnat återhämta sig efter att ha gått så otroligt bra! 

Idag var det i alla fall dags för lite dressyr igen. När jag kom ut i stallet låg Sillen och vilade sig, men han reste sig och verkade sugen på att träna lite.


Det blev i alla fall ett pass på träna på banan. Fortfarande fokuserade jag på att han inte ska gå bakom hand och det känns verkligen som att det redan har blivit mycket bättre! Jag red mest galopp idag och red då lite delar ur MsvA vilket kändes jättebra! Vi har inte ridit serien eller slutorna sedan vi tävlade sist men son tur var kom Sillen fortfarande ihåg hur man gjorde ;) Vi la ganska mycket fokus på piruetterna, de är ju lite svåra men jag tycker att jag kommer in i det mer och mer och det blir bättre hela tiden, bara att kämpa på helt enkelt! Jag är jättenöjd med dagens pass, Sillen sköter sig super och ridpassen med honom är verkligen dagens höjdpunkt! 



Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: