Dagarna på Segersta

När man är här på Segersta finns det ju nästan alltid något att göra så det är lite svårt att hinna uppdatera men nu har jag lite tid över så jag tänkte berätta lite mer om vad jag har gjort.
 
Jag kom hit i onsdags eftermiddag och då började jag med att fixa iordning Sillen och tränade sedan för Jeanna. Sillen var väldigt fin i både traven och galoppen, det som dock var svårt var galoppfattningar till vänster. Det blev alltså mycket fattningar under passaet och på slutet fungerade det bra. I övrigt flöt programdelarna på väldigt bra och jag hade en fin ridkänsla.
 
I torsdags var det ju dags för tävling men jag startade ganska sent så på förmiddagen följde jag med Jeanna till Herfsta där jag fick rida en häst. Vi red först ut en sväng och sen red vi lite i ridhuset och jag fick träna lite extra på vänsterfattningar. När vi kom tillbaks till Segersta fick Sillen en dusch och jag fixade iordning honom så att han blev riktigt snygg och sen rullade vi mot Strömsholm. Påväg till framridningen var Sillen väldigt laddad men när jag satt upp var han helt med mig. Jag hade Jeanna i örat och vi började jogga fram i både trav och galopp och sedan red vi först igenom traven och sedan tog vi galoppen. Precis innan jag gick in kände jag lite till på traven och han kändes väldigt fin. När jag travade in på banan kändes det som att Sillen växte en decimeter och tänkte att nu ska jag visa hur fint jag kan trava och det var bara att njuta. Sen blev han dock rädd för ett domarbord som stod vid ena långsidan vilket såklart ledde till att han blev lite spände men vi kom förbi det så det löste sig bra. När jag red program hade jag en väldigt bra känsla. Sillen kändes väldigt positiv och bjöd verkligen på riktigt bra, det kändes verkligen som att han var överklycklig över att få tävla och visa upp sig igen! Vi hade dock lite missar men jag tycker inte att det gör så mycket, ryggningen blev inte så bra, han stod inte riktigt stilla i halterna och jag fattde vänstergalopp i enkla bytet där det egentligen skulle vara höger, jag kanske hade tränat lite för mycket på vänster fattningarna... Efter ritten var både jag, mamma och Jeanna väldigt nöjda och resultatet blev som jag tidigare sagt 69% och det räckte tillslut till en tredjeplacring, bara 0,1% efter Jeanna.
 
I fredags kom sadelprovaren ut och vi provade ut en ny sadel. Jag tror verkligen att det kommer bli superbra och jag längtar så tills den kommer! På eftermiddagen red jag en häst i Herfsta och pysslade såklart en hel del med Sillen. På kvällen bjödes det på lyxmiddag hos Jeanna och Markus.
 
Igår skrittade jag ut på Sillen i det fina vädret, super mysigt! Sedan åkte jag till Strömsholm en sväng och tittade när Jeanna tävlade vilket gick jättebra, placering i alla starter. När jag kom hem fixade jag med Sillen och gick med honom. Sedan blev det ännu en god middag hos Jeanna.
 
Idag har jag det väldigt lugnt, jag har masserat Sillen och borsta honom riktigt noga och gått en sväng med honom. Han vilar helt idag så att han kan träna under veckan. Nu ska jag smörja hans sadel och fixa lite och sen ska jag åka hem efter lunch.
 
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: