En vanlig dag

Jag fick önskemål om att skriva om hur en vanlig ser ur för mig så det täbkte jag fixa nu! 

Jag är i stallet 6:30 och innan det har jag ätit frukost. Jag äter en riktig superfrukost för att hålla mig pigg hela förmiddagen. 

När jag kommer till stallet börjar jag med att fixa alla stallsyslor så som att mocka, fylla vatten, sopa, byta täcken, ta av nattlindor och släppa ut hästarna i hagen. När stallet är klart brukar jag rida Liza och pyssla med henne. När hon är klar åker jag över till Herfsta och rider hästaran där. När hästarna där är klara åker jag tillbaks till Segersta igen och då är det dags för mig att äta lunch. Efter lunch fixar jag med en unghäst på Segersta och sen rider jag Sillen och fixar lite i stallet. Innan jag är klar går jag en promenad med Liza. Ungefär så ser en vanlig dag ut för mig, hoppas att ni blev nöjda med svaret!

Jag och hingsten Ah'a


Kommentarer
Postat av: Mia

Hur många hästar har jeanna i utbildning och hur många hästar rider du?

Svar: Det är lite olika men just nu när hon är bort är det lite lugnare på hästfronten så jag har fem hästar att rida och sen en unghäst som jag longerar och går med. :)
Julia Söderström

2014-08-28 @ 22:12:15

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: