Träning för Jeanna 5 april

Efter tävlingen i torsdags ville jag helst bara gå in på framridnigen och fortsätta rida för att uppnå en bättre känsla än den jag hade inne på banan. Det gjorde jag såklart inte utan jag travade ner Sillen och skrittade av honom men ända sedan dess har jag längtat efter att få hoppa upp på honom och få till en riktigt bra känsla. Igår hade jag inte tid att åka till Segersta men jag trimmade lite på min älskade ponny Gandalf för att få bort lite abstinens och idag åkte jag till Segertsa och tränade för Jeanna med Sillen.
 
Jag var så otroligt taggad på att träna och jag hade verkligen bestämt mig för att jag skulle rida bra. Jeanna var som alltid otoligt engagerad och det blev en så himla lyckad träning där vi verkligen var noggranna med detaljerna. Sillen kändes bra redan från start och efter att ha joggat fram i en lägre form i trav och galopp tog några varv i trav där han fick ta i lite mer innan vi tog galopparbetet. Han kändes fin redan från början och vi red mycket samling och övergångar mellan skritt och galopp. Han samlade sig jättefint och jag red även min första galoppiruett på Sillen! Det känns så kul och Jeanna sa att hon trodde att Sillens piruetter kommer att bli riktigt riktigt bra vilket är superkul! Efter galoppen jobbade vi med traven och där jobbade vi med att Sillen skulle trava i sin stora trav och samtidigt vara självbärig. Samtidigt som vi jobbade med detta red vi skolorna och var verkligen noggranna med att göra bra ingångar till dessa.
 
Jag är så nöjd med Sillen idag, det kändes verkligen som att jag hade honom med mig och vi jobbade verkligen tillsammans. Dessutom är jag väldigt nöjd med min egen sits, jag har jobbat mycket med att få en stadigare underskänkel och idag kändes det verkligen som att det var mycket bättre!
 
När jag kom stod Sillen och njöt i solen


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: