Wihoo, jag kan sitta ner i traven!

Nu har Sillen haft tre dagar med hårdträning, jag har nämligen tränat för Jeanna de tre senaste dagarn och det har över lag gått så himla bra och jag är verkligen jättenöjd!
 
Upplägget på träningen har sett ungefär likadant ut alla dagar och vi har gjort så att när han är framjoggad så har vi börjat med galopparbetet. I galoppen har fokus legat på att han ska vara rund och ihop och att bytena verkligen ska vara på hjälpen. För att träna det har vi ridit mycket förvänd galopp på fyrkanten och sen när han känns bra har jag gjort ett byte. Oftast fungerar det bra men ibland byter han lite efter hjälpen men Jeanna tycker att han gör det bra med tanke på att det är så tidigt på året. Vi har även gjort några byten på diagoneln och det har också gått bra, jag tycker nog att det är lite enklar än att göra dem på långsidan.
 
I traven har han varit så himla fin! Vi har ridit honom i den större traven och jag känner verkligen att jag äntligen börjar hitta den rätta känsla i sitsen i traven. Jag har ju haft lite svårt att sitte ner i hans stora trav och det har känts som att jag har varit ganska ostadigt i sitsen men nu börjar det verkligen bli bättre. Jag tror att det hänger ihop med att jag har börjat träna och därför blivit starkare. Det känns i alla fall jättebra och nu kan jag verkligen rida traven och påverka honom där. Vi red igenom skolorna vilket fungerade riktigt bra! Jag gjorde även en längning och ja vad ska jag säga, Sillen känns magiskt! Det känns som att den traven jag ridit de här dagarna är den bästa jag hittills har ridit så jag är verkligen mer än nöjd! I skritten red vi lite skrittpiruetter och Jeanna var riktigt nöjd! Hon sa att det var riktigt bra för en 6-åring att göra så bra skrittpiruetter så det var jättekul!
 
Jag är alltså välidgt nöjd med min fina häst! Idag ska han få en mysig dag i hagen med sin bästis och sen en promenad och massa borstning, det är han mer än värd!
 
Jag har inga nya bilder så det får bli en gammal tävlingsbild eftersom det bara är några veckor kvar till första starten för i år!
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: