Bra pass även på hemmaplan!

Igår var det dags att träna igen, första passet hemma på ett bra tag och jag hoppades verkligen att jag skulle kunna få honom att gå lika bra här som han har gjort hos Jeanna. Jag var noggrann med att lägga upp passet likadant som vi har gjort hos Jeanna, första jogga fram i en lägre form i både trav och galopp och sedan efter en skrittpaus börja bplocka ihop honom i galoppen och rida galoppen. Därefter blir det återigen skrittpaus för att sedan ta traven och efter det avsluta passet. Sillen kändes fin och gjorde fina byten och jag fick till den där härliga känslan i traven som jag tyvärr inte lyckades med på tävlingen. Jag var alltså väldigt nöjd med passet! 
 
Efter passet fick Sillen lyxa till det lite extra, efter att han hade duschat och torkat masserade jag honom och det är verkligen något han älskar! Jag brukar göra det några dagar i veckan och han står verkligen och njuter! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst skulle du börjar plugga? Flyttar du till Uppsala då och tar hästen med dig?

2013-08-31 @ 12:08:42

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: