Vintern närmar sig...

De senaste dagarna har jag verkligen känt att vintern börjar smyga sig på. Det har varit minusgrader och fruset i marken på morgonen när vi har släppt ut och det har även kommit lite snö. Nu när vi bor längre norr ut är väl vintern ännu längre än när vi bodde i Stockholm.
 
Cilantro har jag ridit på ungefär som vanligt nu. Veterinären vill ju att han rör sig när muskeln läker så det är ju bra. Jag har haft lite problem med att han har gått under hand med det har blivit bättre. Något man verkligen saknar är en spegel på ridbanan men jag och mamma kom på en liten lösning, hon filmade och så sa jag hur det kändes och sen kunde jag titta på filmen. Det gav faktiskt väldigt mycket.
 
I lördags tömkörde jag Sillen och vad ska man säga han var så fin! Dock lite halv knäpp och språngade en hel del men han gick verkligen genom kroppen och rörde sig så himla stort och fint! Jag tror verkligen att det är bra att tömköra honom ibland för han går verkligen fint då.
 
Igår red jag dressyr på banan och då kändes det verkligen som att han var tillbaks till sin gamla form. Han gick inte under hand och han var verkligen i uppförsbacke. Ett riktigt bra pass helt enkelt!
 
Idag är planen att åka till Segersta och träna för Jeanna, det var ju ett tag sedan nu. Vi får dock se hur vädret blir, det är ju inte så kul att köra om det är jättehalt.

 
 
Evelina red även Gandalf igår, syns det att hon gillar rosa? ;)
 


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: