Tävling i Bollnäs

I södags var det tävling i Bollnäs med både Gandalf och Oki. Gandalf gick en LA:P1 och Oki en LA:1.

Oki: Han var så himla fin på framridninge, helt klart bland de bästa gångerna jag har ridit honom. Han var otroligt känslig och lyssnade för minsta lilla hjälp. Det kändes verkligen som han var helt med mig och jag kunde rida med väldigt små hjälper. Inne på banan var han också fin, dock fick vi lite missar. Jag tror att det beror på att han blev lite het och så. Vi slutade på 64 % och första utanför placeringar med allt från 8:or till 3:or i protokoller och väldigt fina lovord från domaren.
Frida red även en LB:1 på Oki, hon red en väldigt jämn och jättefin ritt och det blev en vinst på nästan 69%!

Gandalf: I början på framridningen kändes han inte helt loss men det blev bättre och bättre och inne på banan kändes han väldigt fin. Det är nog första gången Gandalf har känts bättre på banan än på framridningen. Jag är som helhet völdigt nöjd med ritten och vi fick 63% och placerade oss på en andra plats. Detta betyder att jag och Gandalf har kvalt nationellt, vilket känns väldigt kul. Det trodde jag aldrig när jag började rida Gandalf. Min fina lilla ponny!





























Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: