Fagersta

Förlåt att jag inte har skrivit på flera dagar, man jag har haft väldigt mycket i skolan. Idag ligger jag hemma och har ont i halsen och huvudet så jag tänkte skriva lite om veckan som varit men först om tävlingen i söndags.

Gandalf: Han var lite spänd de första 10 minutrarna på framridningen men sen blev han verkligen jättefin. Satt fint på bakbenen i galoppen och bjöd framåt utan att springa, verkligen jättefin. Red igenom alla rörelser ur programmet, vilket kkändes kanon. Inne på banan var han inte riktigt lika fin som på framridningen, men jag är ändå väldigt nöjd med honom för han skötte sig väldigt bra och ville verkligen sammarbeta, vilket man inte precis kan säga att han gjorde förut. Vi slutade på en utanför placering.

Okidoki: Det här var tyvärr en av okis absolut sämsta tävlingar. Han var väldigt spänd och gnäggade efter Gandalf en hel del. På framridninge gick han dock helt okej, lite spänd men gjorde ändå alla rörelser som han skulle. På banan däremot var det som att rida en tickande bomb. Han kickade mot skänkeln och det var inte mycket som blev rätt om vi säger så. Jag vet inte varför det blev såhär, jag tror att han tyckte att det var väldigt jobbigt att inte se Gandalf för han gick och gnäggade en hel del, men det ska han ju bara klara. Jag hade även ridigt honom lite annorlund dagarna innan tävlingen, annars brukar jag ha honom väldigt rund och så men nu hade jag testat att ha honom lite högre istället. Vi får hoppas att det går bättre nästa gång :)


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: