Inte långt kvar till Unghäst-VM!

Nu är det snart dags, i veckan som kommer bär det av till Verden, Tyskland för att Sillen ska gå Unghäst-VM! Det ska bli så roligt och vi är så glada att han har blivit uttagen! Sillen börjar sin resa imorgon tillsammans med Jeanna, pappa, Frida och Evelina. De åker då till Helsingborg där de övernattar och fortsätter sedan vidare ner till Tyskland på tisdag. Jag och mamma är kvar hemma tills på onsdag eftersom jag måste jobba och så är det ju bra att jag kan rida Oki några dagar till eftersom det är dags för Ungponny-SM helgen efter VM. På onsdag morgon tar jag och mamma i alla fall flyget ner till Malmö där vi möter upp Ylva (Sillen förra ägare och uppfödare) och hennes mamma och sen åker vi tillsammans ner till Tyskland.

På onsdag kväll är det veterinärbesiktning och träning på banan på torsdagen och fredagen är det kval och på lördagen är det final för det 15 bästa.

Jag var och tränade med Oki för Jeanna i torsdags och hon berättade att hon tycker att Sillen känns väldigt bra, speciellt i galoppen så det känns ju jättekul!



Även Oki och Gandalf går riktigt bra just nu! På träningen för Jeanna jobbade vi mycket med att ha honom i en högre form och han kändes jättefin! Jeanna tyckte också att han såg väldigt fin ut så det är ju jättekul! Nu får han vila sig i form i några dagar när vi åker till Tyskland och sen när jag kommer hem får vi träna på i några dagar innan det är dags för Ungponny-SM. Det blir förmodligen min och Okis sista tävling tillsammans, sen får han några veckors vila och sen är det dags för Frida att fortsätta att utveckla honom. Det känns tråkigt att inte fortsätta tävla honom, men han kommer ju vara kvar hemma och jag är ju jätteglad att jag har Sillen!




Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: